דפים

יום שלישי, 22 בינואר 2013

פאזלים ומשחקי זכרון

אין מי שלא יסכים עם העובדה שכל אדם הוא שונה וכל אחד נוטה לכיוון משלו בנוגע להעדפות ואהבות, תחביבים ודרכי חיים. אצל גבריאל שלנו גילינו מאוד מהר מה הכיוון שלו. אם הייתי צריך במהרה ועל רגל אחת לפרט את הטיפוסים השונים שאני מבחין אצל ילדים אז זה היה נראה משהו כזה: יש את הספורטיביים שאוהבים לרוץ ולטפס ולשחק בכדור וכדומה, יש את אלו שפשוט אוהבים לשבת ולבדר את עצמם עם צעצועים מהבהבים ורעשניים, יש את אלו שאוהבים להשתמש בדמיון והם יכולים לשבת שעות עם מספר קטן של צעצועים ולהמציא עולמות שלמים ויש את אלו שאוהבים ספרים ואתגרים מחשבתיים. אז גבריאל שלנו הוא בהחלט הטיפוס האחרון. במשך הזמן קנינו לו צעצועים רבים אבל הם לא ממש מעניינים אותו. הוא היה משחק עם המכוניות והמטוסים שלו לזמן קצר בלבד ואז היה פונה לדברים שהוא באמת אוהב!
גבריאל אוהב שאנחנו קוראים לו ספרים - הוא נוטה לבחור בספר מסוים ואז הוא מתיישב איתנו ומכריח אותנו לקרוא לו את אותו הספר במשך שלושה עד חמישה פעמים ברצוף ובדרך כלל אנחנו אלו שנשברים ודורשים גיוון בקריאה. גבריאל מאוד אוהב כל מה שקשור ללמידה - מספרים ואותיות, צבעים ושמות של חפצים. הוא תמיד שואל ותמיד חוזר על הידע שרכש. גבריאל גם מאוד אוהב את כל המשחקים שקשורים למחשה והגיון כמו המשחק שקיבל ליום ההולדת מסבתו בו הוא לוחץ על כפתור ומקשיב לצליל ואז צריך למצוא את התמונה שתואמת לצליל. קנינו לו גם משחק זיכרון וזה מדהים אותי כמה מהר הוא קלט את המשחק ואיך הוא באמת מצליח לזכור את מיקומי הקלפים השונים! אנה ונתי, חברינו הטובים, קנו לו משחק שבו הוא צריך להתאים כל חיה למקום המגורים שלה (כמו פרה - רפת) ובלי צורך לציין, גבריאל מהר מאוד הבין את המשחק ומיצה אותו בזמן קצר.
אני מאוד אוהב את העובדה שכך הוא נהנה ושיש לו רצון מאוד גדול ללמוד ולהתפתח! אני מאוד רציתי ילד שאוהב ללמוד גם משום שאני מאוד אוהב ללמד וכשיש לך ילד שאוהב ללמוד וגם לומד מהר וטוב - השילוב הוא שילוב מנצח! יש לנו עוד כמה שנים טובות ללמד ולהנחות אותו בחייו כך שכשגבריאל יעמוד לבדו על שני רגליו, הוא יהיה מוכן לכל אתגר אפשרי!








אין תגובות: