דפים

יום שבת, 2 בפברואר 2013

עזרה להורים

בניגוד לילדים אחרים שיכולים לשבת ולשחק לבד במשך שעות, גבריאל הוא ההפך הגמור. תמיד הוא חייב להיות צמוד לאחד ההורים בלי שום תלות באיפה הם נמצאים הוא עושה ובאיזשהו שלב זה פשוט נמאס. "גבריאל, לך לחדר שלך לשחק קצת לבד, יש לך כל כך הרבה צעצועים ואני צריך לבשל עכשיו" אני אומר לו בתקווה שהוא יקשיב ויציית. בריצה קלה רץ לו הילד לחדר שלו ולשנייה אני חושב שהצלחנו ליצור התקדמות אך במהרה הוא חוזר למטבח עם דלי של קוביות, שופך אותם על הרצפה ומשחק להנאתו. מה לעשות, ככה זה עם גבריאל שלנו. מצד אחד זה ממש משגע משום שאתה לא יכול להיות לרגע לבד (אפילו ללכת לשירותים יכולה להיות חוויה מלחיצה כי הידית תמיד תסובב מהצד השני של הדלת) אבל מצד שני זה גם מאוד חמוד! יש לך ילד שמסרב לעזוב אותך לבד ורוצה להיות שותף בכל מה שקורה בבית.

אז יאללה, אם כבר יש עוד זוג ידיים קטנות בבית שמוכנות לעבוד אז בוא ננצל אותן לטובה! כמו שכבר כתבתי גבריאל אוהב לעזור בשטיפת הכלים ומדי פעם הוא גם מבקש מגבון לח בשביל לנקות את הספרים והצעצועים שלו (הדבר הכי חמוד בעולם!) והוא באמת גדול מספיק ומבין מספיק כדי לעזור לנו בבית והאמת שהעזרה שלו מועילה. זה לא דבר חדש שגבריאל צריך לאסוף את הצעצועים שלו ולשים אותם בחדרו בתום השימוש, אך בעבר הייתי צריך להצביע על כל צעצוע בנפרד ולומר לו מה לעשות איתו. היום זה מספיק שאבקש ממנו לאסוף את הדברים שלו והוא ישר מבצע סריקה בכל הסלון וכל מה ששלו חוזר לחדר ולמקום שלו. אם יש לכלוך על הרצפה גבריאל יזרוק אותו לפח או לפחות נקבל התראה רשמית ממנו שיש נוכחות של "איכסה" על השולחן. בעבר כשקיפלתי כביסה גבריאל היה פשוט זורק את הבגדים הנקיים לכל עבר או תופס חולצה שלי ומשתמש בה כסמרטוט כדי לנגב איתה מתחת לשולחן אבל היום אני מבקש ממנו לעזור לי והוא עושה זאת בצורה מאוד טובה! אני מבקש שיוציא את כל המגבות וישים במקום אחד, ואז את הגרביים וכן הלאה. ככה יוצא שכשאני מקפל אני גם מעסיק אותו ומפיק תועלת מהעבודה שלו והוא מצידו נהנה ומתעסק ב"דברי מבוגרים"! מה שכן, הופתעתי לגלות שכשביקשתי ממנו להפריד את הגרביים משאר הכביסה, הוא מיין אותם לפי זוגות ובצורה נכונה... 

אין תגובות: