דפים

יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

שלגייה והצייד Snow White and the Huntsman


הסרט שלגיה והצייד נראה כמו סרט טוב שמייצג גרסא חדשה ומשופרת של הסיפור הנודע על שלגייה ושבעת הגמדים והביא עימו ציפיות גבוהות. אבל האם הסרט באמת עמד בציפיות הצופים?
ממבט ראשון נראה  שהשקיעו בסרט המון באפקטים ותפאורות מרשימות ושדאגו לליהוק מכובד של שחקנים רציניים כמו קריסטין סטיוארט (מסרטי"דמדומים") וכריס המסוורת (מ "תור"). 
העלילה מספרת על אישה מכשפה שהתחתנה עם המלך, אביה של שלגייה, כדי להשתלט על ממלכתו ולמלוך כרצונה. שלגייה מוצאת את עצמה כלואה בארמונה שלה ובהזדמנות הראשונה מצליחה להימלט מחוץ לטירה ולתוך היער האפל. בדרכים נואשות מנסה המלכה החדשה ללכוד את שלגייה כדי להרגה, אחרת היא תמיד תהיה האדם היחיד שיכול להרוס את חייה.
 הסיפור מתחיל מאוד טוב ומצליח להכניס את הצופה היישר ללב החוויה בעוד הוא מלווה את שלגייה במהלך מנוסתה הנצחית, אך לקראת הסוף העלילה מתחילה להתפרק עד שהיא מסתיימת בהותירה שאלות באוויר וקצוות לא סגורים בהגיון.
לדעתי היה צריך להחליף את קריסטין סטיוארט ולמקם שחקנית טובה יותר בדמות שלגייה משום שבדומה לסרטיה האחרים, כריסטין לא מראה שום הבעות פנים או רגש כלשהו במהלך הסרט ומאוד קשה להתחבר לדמות שלה משום שהיא נשארת אטומה ובלתי ניתנת לניחוש - אי אפשר להבין מה עובר על הדמות. כריס המסוורת לעומתה מפגין כישורי משחק נהדרים אך התפקיד שניתן לו בסרט זה הוא תפקיד מאוד קטן ולא מורגש והשאירו אותו לא ברור. שני התפקידים גם של שלגייה וגם של הצייד נותרו רדודים וללא כל עומק.
עליי לציין לטובה את המלכה המרושעת, המגולמת על ידי שרליז ת'רון שעשתה עבודה יוצאת מן הכלל! הדמות היא דמות חזקה ודומיננטית ומובנת לעומק והשחקנית שיחקה את תפקידה באופן מדהים ואמיתי.
האם כדאי לצפות בסרט? מאוד התאכזבתי מהסרט משום שהוא התחיל טוב והלך והתדרדר עד לסוף חלש ומסכן. עם עוד מעט השקעה בסיפור ובחירת דמות ראשית שונה היה יכול הסרט להגיע למעמד אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה.
שווה לצפות בסרט למטרת האפקטים היפים והמלכה-מכשפה שכבשה בתפקידה, אך כל השאר תפל. אם הסרט מופיע בטלויזיה, אז שווה לצפות בו. חבל להוציא כסף על צפייה בקולנוע או השכרה שלו.

אין תגובות: