דפים

יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

השבוע הראשון בתור טבעוני


עבר חלף לו שבוע מאז שהתחלתי להיות טבעוני והשינויים אכן מורגשים. בראש ובראשונה אני מרגיש טוב עם עצמי משום שאני יודע שעכשיו אני אוכל בריא יותר ומקטין את כמות המזון המזיק שאני מכניס לגופי. באותה מידה אני גם מרגיש טוב עם גופי כי הוא מתפקד טוב יותר. בד בבד עם להיות טבעוני החלטתי גם להפסיק לשתות קפה, מה שאינו משימה קלה בשבילי. בנוסף לכל זאת, אני חובב אפייה מאוד נלהב ועצם העובדה שאני עכשיו נגעל מביצים מאוד פוגעת בידיעה שלא אוכל להכין את אותן עוגות ועוגיות. נכון, קיימים תחליפים, אבל זה פשוט לא אותו הדבר.

אני זוכר את הפעמים בהם הלכתי עם חברים למסעדות בשר "אכול כפי יכולתך" והייתי יושב במשך שעתיים רצופות ומתענג על בשר טעים היישר מהגריל! ארוחות הבוקר שלי היו בדרך כלל דגני בוקר עם חלב או חביתות והייתי שותה קפה כמעט פעם בשעה. הייתה תקופה שעבדתי בבית קפה והייתי שותה כוס של אספרסו כפול כל חצי שעה כמו שעון. ביום-יום היינו צורכים הרבה מוצרי חלב כמו יוגורטים, גבינות, שוקולדים וכמובן חלב לקפה ולדגני בוקר. היינו קונים כל שבוע בין שבע לתשע ליטרים של חלב, כמות גדולה יחסית עבור משפחה של שני מבוגרים וילד קטן.

מאז שהפכתי טבעוני, היה צורך בשינוי קיצוני של לחתוך את כל צריכת החלב, הבשר והביצים באופן מיידי. האמת שהשינוי לא היה קשה בכלל משום שבאותה נקודה בה באמת הבנתי מאיפה מגיע המזון מן החי, הוא כבר לא משך או עניין אותי ולכן היה קל להפסיק בבת- אחת. מה שכן קשה הוא להתחיל להכניס מאכלים חדשים אליהם אני לא רגיל ועצם המחשבה על המילה "סויה" עושה לי בחילה קטנה... אז הכנסתי מאכלים חדשים כמו סויה ואפונה ויש לי עוד רשימה של דברים שצריכים להיכנס בהדרגה.

היו גם כמה פיתויים שצצו להם השבוע כמו עוגת קצפת מדהימה שהונחה לפנינו בעת ביקור חברים או הריח המשגע מהפיצריה שמעבר לרחוב.. מה לעשות, עבור דברים טובים צריך לפעמים להקריב משהו שאוהבים.

אני לא מתחרט על ההחלטה שעשיתי. אני יודע שאהיה מעכשיו בריא יותר בזכות תזונה בריאה, אני מרחיב את אופקיי בקשר למזון ומאכלים שונים ועל דברים כאלה אין על מה להתחרט.

אין תגובות: