דפים

יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

ילד עם אובססיה לסדר ונקיון?

מאותו הרגע שבו חשבנו שגבריאל מבין אותנו, ניסינו ללמד אותו להיות מסודר. כשהוא הפיל משהו על הרצפה ביקשנו שירים וישים על השולחן, כשסיים לקרוא עזרנו לו להחזיר את הספרים למקומם וכשהוא היה מלכלך משהו, הראינו לו איך מנקים. גבריאל גדל כשהוא צמוד לאמא שלו וצפה בקפידות איך היא מנקה את הבית כל יום והתחיל לחקות אותה; הוא היה מוציא מגבון מחבילת המגבונים ופשוט מתחיל לנגב את השולחן! היתה גם פעם בה היה צריך להחליף לו חיתול וכשג'ניה נכנסה לחדר השינה, היא הופתעה לגלות שמישהו כבר שם חיתול חדש וחבילת מגבונים על המיטה.. אני לימדתי את גבריאל איך לסדר את הספרים שלו חזרה בספרייה שלו וג'ניה הראתה לו איך מנקים לכלוכים. 
   היום, גבריאל פשוט מדהים אותי. כשהוא משחק בפלסטלינה ונמאס לו, לפני שהוא פונה לצעצוע אחר הוא אוסף את כל הפלסטלינה לתוך הדלי, מכניס את הדלי למגירה הנכונה יחד עם המערוך ומשטח העבודה ורק אז הוא מתפנה לעיסוק אחר. כל פעם שהוא רואה לכלוך על הריצפה הוא מכריז "קקי" או "איכסה", מרים וזורק לפח! בגן שליד הבית אם הוא מרים משהו מהרצפה ואנו אומרים לו שזה זבל, הוא או זורק את זה ישר מהיד או הולך לפח הקרוב וזורק את ה"קקי" לתוכו. 
  בהתחלה חשבתי שאולי הגזמנו בללמד אותו להיות כל כך מסודר אבל הוא כבר פיתח הרגלים כאלו מעצמו! אתמול "העזנו" לשים לו באותה הקופסא גם עוגיות וגם צ'יריוס והוא לא היה מוכן לגעת בצ'יריוס עד שהוא הוציא את כל העוגיות מהקופסא ויצר הפרדה מושלמת. עוד לא ראיתי ילד שמתנהג ככה בגיל הזה (שנה ושמונה חודשים). רוב הילדים דוחפים בדלי סיגריות ושאר לכלוכים לתוך הפה (לא שגבריאל לא דוחף זבל לפה, אבל מה שהוא מכיר בתור זבל, הוא לא), ואילו גבריאל רץ לנקות את הידיים אם הם התלכלכו או אם נשפך לו אוכל על הרצפה.
   אני יודע שפה, בטקסט, זה נשמע כאילו הילד פרנואיד ואובססיבי לגבי נקיון אבל האמת היא שהוא פשוט למד להיות מסודר ונקי. אני ממש גאה בו ובאמא שלו שלימדה אותו כל כך טוב!


-->

אין תגובות: